המרדף אחרי המכונית

זהו תחביב חדש יחסית והוא מאפיין רק את המאה ה-20 וכנראה גם את מה שיבוא אחריה. עילית הכלכלה האמריקאית אימצה לעצמה תחביב זה כבר בתחילת המאה, כאשר המכוניות עוד היו בשלבים המוקדמים של הפיתוח. מה שגרם להאצה מאוד משמעותית בהתפתחות תחביב זה הייתה מלחמת העולם השנייה שבין התוצאות מרחיקות הלכת האחרות שלה הייתה גם הגורם העיקרי להתפתחות מואצת של תעשיית הרכב באירופה ובארצות-הברית.

השאלה איזו מכונית לקנות היא שאלה הנוגעת לכל אדם כמעט בחברה המודרנית והיא לא שאלה השייכת לאצולה כלשהי. כיום כל משפחה בעולם מחזיקה בממוצע מכונית אחת וזה כולל גם משפחות מהג'ונגלים באפריקה. אם כן, נראה כי זו בעיה גלובלית. אך בעיות רבות נוספות הן נחלתם הבלעדית של בעלי המכוניות. אם זה טיפולים במוסך, תאונות, דוחות חנייה והיד עוד נטויה.

אני ממליץ בחום למי שעדיין לא ניסה להיגמל מהרגלי המכוניות המגונים שלנו להגיע לחווה הקרובה לביתו ולנסות את כלי הרכב האמין של העבר ולהיווכח בעצמו ברמת החיים הגבוהה שאנו אנשי המאה ה 20 נהנים ממנה לעומת אנשי העולם הישן. ותחשבו על זה.